Οι εκθέτες του Φεστιβάλ Φωτογραφίας Χίου

0

4 ατομικές εκθέσεις φιλοξενούνται στους χώρους του 1ου Φεστιβάλ Φωτογραφίας Χίου από επαγγελματίες φωτογράφους, ευγνωσμένης αξίας με λαμπρή καριέρα εντός και εκτός συνόρων. Συγκεκριμένα:

Ο Κωνσταντίνος Μάνος, με 57 εικόνες από την μνημειώδη και πολυβραβευμένη συλλογή «a Greek portfolio», ταξιδεύει στην ελληνική ύπαιθρο της δεκαετίας του ’60 φωτογραφίζοντας ανθρώπους φτωχούς και αγέρωχους, μέσα σ’ ένα σκηνικό αγροτικής απλότητας.

Ο Δημήτρης Κοιλαλούς με την έκθέση «Τετράδιο Λιβάνου – Αντιπαράδεισος» σχολιάζει την διττή ταυτότητα του σύγχρονου Λιβάνου – ενός τόπου με, αμφίσημο χαρακτήρα, διάσπαρτο με πολιτικές και κοινωνικές διαχωριστικές γραμμές.

Η Αθηνά Καζολέα με την έκθεση «Θραύσματα παρουσίας στα Χάνια της Πόλης» ταξιδεύει στην Κωνσταντινούπολη και στον χρόνο αποτυπώνοντας τα υπό εξαφάνιση Χάνια της, και ανασυντάσσει το ψηφιδωτό της ιστορίας αυτών των μοναδικών κτισμάτων του μουσουλμανικού κόσμου.

Ο Παύλος Φυσάκης με την βραβευμένη έκθεση «Land Ends» διαπραγματεύεται τις έννοιες των ορίων στον ενιαίο και πολυποίκιλο κόσμο της Ευρώπης μέσα από τέσσερα ταξίδια στα άκρα της Ευρώπης.

Κωνσταντίνος Μάνος

©Κωνσταντίνος Μάνος
©Κωνσταντίνος Μάνος

Ο Κωνσταντίνος Μάνος γεννήθηκε στην πόλη Κολούμπια της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ από έλληνες γονείς. Με τη φωτογραφία ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά στα δεκατρία του χρόνια, ως μέλος της φωτογραφικής λέσχης του σχολείου του. Στο πανεπιστήμιο ανακάλυψε τον Henri Cartier-Bresson και το έργο του. Έχοντας βρει τον μέντορά του, απέκτησε αμέσως την πρώτη του μηχανή Leica με την οποία πραγματοποίησε τις πρώτες του λήψεις σ’ ένα μικρό νησί απέναντι από τα παράλια της Νότιας Καρολίνας, όπου κατοικούν απόγονοι σκλάβων που εργάζονταν σε φυτείες. Σε ηλικία μόλις δεκαεννέα ετών προσλήφθηκε ως επίσημος φωτογράφος της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βοστόνης για το καλοκαιρινό της φεστιβάλ. Η συνεργασία του αυτή οδήγησε το 1961 στην έκδοση του πρώτου του βιβλίου με τίτλο Portrait of Α Symphony που περιλαμβάνει στιγμιότυπα από πρόβες και παραστάσεις της ορχήστρας στο ωδείο της πόλης.

©Κωνσταντίνος Μάνος
©Κωνσταντίνος Μάνος

Αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας το 1954 με πτυχίο στην αγγλική λογοτεχνία και για τα επόμενα δύο χρόνια υπηρέτησε στον αμερικανικό στρατό. Μετά τη λήξη της στρατιωτικής του θητείας εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη και εργάστηκε ως επαγγελματίας φωτογράφος για τα περιοδικά Esquire, Life και Look. Από το 1961 έως το 1963 ο Μάνος έζησε στην Ελλάδα όπου και φωτογράφησε για το λεύκωμα A Greek Portfolio το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1972. Το βιβλίο απέσπασε διακρίσεις στο φωτογραφικό φεστιβάλ της Arles και στο φεστιβάλ βιβλίου της Λειψίας. Το 1999 επανεκδόθηκε με αφορμή την έκθεση των φωτογραφιών του στο Μουσείο Μπενάκη. Εικόνες από τη σειρά αυτή έχουν παρουσιαστεί εκτός των άλλων στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγου και στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.

Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ εγκαταστάθηκε στη Βοστόνη και συνεργάστηκε με τις εκδόσεις Time–Life συμβάλλοντας μάλιστα στην εικονογράφηση του βιβλίου τους για την Αθήνα. Το 1974, εργάστηκε ως κύριος φωτογράφος του Where’s Boston?, μιας παραγωγής πολυμέσων με θέμα τη ζωή της πόλης 200 χρόνια μετά την Αμερικανική Ανεξαρτησία. Με το πρόγραμμα αυτό συνδέθηκε τόσο η έκδοση του βιβλίου του Bostonians όσο και μια υπαίθρια έκθεση με 152 ασπρόμαυρες φωτογραφίες στις οποίες αποτυπώνεται η ποικιλομορφία των κατοίκων της πόλης.

Από το 1963 ο Μάνος είναι μέλος του διεθνούς πρακτορείου Magnum Photos. Φωτογραφίες του συμπεριλαμβάνονται στις μόνιμες συλλογές σημαντικών ιδρυμάτων όπως του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, του Μουσείου Καλών Τεχνών της Βοστόνης, του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγου, του Μουσείου Καλών Τεχνών του Χιούστον, της Εθνικής

Βιβλιοθήκης του Παρισιού, του Μουσείου Τέχνης Chrysler στο Νόρφολκ, του George Eastman House στο Ρότσεστερ, του Μουσείου Τέχνης της Ατλάντα, καθώς και του Μουσείου Μπενάκη.

Το 1982, ο Μάνος πέρασε από την ασπρόμαυρη φωτογραφία στην έγχρωμη. Τα πρώτα δείγματα από το εν εξελίξει έργο του American Color δημοσιεύτηκαν στο ομότιτλο βιβλίο το 1995. Το 2000 δημοσιεύτηκε η συνέχεια αυτής της δουλείας με τον τίτλο American Color 2. To 2003 απέσπασε το βραβείο Leica Medal of Excellence ανάμεσα σε 250 φωτογράφους για την έγχρωμη δουλειά του.

Δημήτρης Κοιλαλούς

©Δημήτρης Κοιλαλούς
©Δημήτρης Κοιλαλούς

©Δημήτρης Κοιλαλούς
©Δημήτρης Κοιλαλούς

Ο Δημήτρης Κοιλαλούς γεννήθηκε το 1962 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Από το 1990 ασχολείται με τη φωτογραφία πορτραίτου και θεάτρου και την διαφημιστική φωτογραφία και συνεργάζεται με δισκογραφικές εταιρείες, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, τα ΔΗΠΕΘΕ, την Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων, τον Δήμο Αθηναίων, την Εθνική Τράπεζα, το Μουσείο Μπενάκη κ.α. Το 2004 άρχισε να διδάσκει φωτογραφία και το 2005 δημιούργησε τη φωτογραφική ομάδα ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΑ. Δουλειές του έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά (Mme Figaro, Κεφάλαιο, Votre Beaute, Δίφωνο, Μετρό, Ένα, Πάνθεον, Ταχυδρόμος κλπ). Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Το 2012 το ΜΦΘ του ανέθεσε να φωτογραφίσει το «Τετράδιο Λιβάνου – Αντιπαράδεισος», και απο το 2013 επιχειρεί –σε συνεργασια με το ΜΦΘ- ενα πορτραίτο του σύγχρονου Ισραήλ με το πρότζεκτ «Ετεροτοπίες». Εργα του ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του ΜΦΘ και σε ιδιωτικές συλλογές.

Το «Τετράδιο Λιβάνου – Αντιπαράδεισος» ηταν ανάθεση από το μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του προγράμματος «Θεσσαλονίκη-Σταυροδρόμι Πολιτισμών» και παρουσιάστηκε στο μουσείο Φωτογραφίας σε ομαδική έκθεση το 2012 και στο Festival Photo Med στην Τουλόν την άνοιξη του ίδιου χρόνου στην έκθεση «Des photographes grecs au Moyen Orient».

Αθηνά Καζολέα

©Αθηνά Καζολέα
©Αθηνά Καζολέα

©Αθηνά Καζολέα
©Αθηνά Καζολέα

Η Αθηνά Καζολέα γεννήθηκε το 1958 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία στην Ecole Superieure des Etudes Cinematographiques του Παρισιού. Το 2005-2006 εργάστηκε ως photo-editor στο ταξιδιωτικό

περιοδικό Passport. Δουλειές της έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά (Passport, ένθετο Κ της Καθημερινής, Marie Claire, Σινεμά, Δίφωνο, Μετρό, Ένα, Τα Νέα, Ταχυδρόμος κλπ.). Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Έργα της ανήκουν στη συλλογή του ΜΦΘ.

Τα «Θραύσματα Παρουσίας στα Χάνια της Κωνσταντινούπολης» εκτέθηκε στο Σισμανόγλειο μεγαρο στην Κωνσταντινούπολη το 2013 σε συνδιοργνωση με το Μουσείο Φωτογραφίας και το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, ως μέρος του Παράλληλου Προγράμματος της PhotoBiennale, στο πλαίσιο του προγράμματος «Θεσσαλονίκη-Σταυροδρόμι Πολιτισμών» με την επιμέλεια του Βαγγελη Ιωακειμίδη.

Παύλος Φυσάκης

©Παύλος Φυσάκης
©Παύλος Φυσάκης

©Παύλος Φυσάκης
©Παύλος Φυσάκης

Ο Παύλος Φυσάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1969. Από το 1996 συνεργάζεται με περιοδικά και θέατρα ενώ από το 2002 με το «Κ» της Καθημερινής και από το 2010 με το «Εψιλον» της Ελευθεροτυπίας. Διδάσκει φωτογραφία στην μονάδα απεξάρτησης 18 Άνω του ΨΝΑ και στη σχολή φωτογραφίας Focus. Το 2008 το έργο του «Land Ends» βραβεύτηκε από 24 επιμελητές από ολόκληρο τον κόσμο στην Photobiennale Θεσσαλονίκης, και το 2010 το βιβλίο «Land Ends» βραβεύτηκε ως το καλλύτερο ελληνικό φωτογραφικό βιβλίο. Μέρος τις σειράς έχει παρουσιαστεί (projection) στο Διεθνές Φεστιβάλ της Αρλ (καλοκαίρι 2008) και στο Μήνα Φωτογραφίας του Παρισιού (Οκτώβριος 2008).

Έργα του βρίσκονται στην μόνιμη συλλογή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (ΜΦΘ) και σε ιδιωτικές συλλογές. Για αναλυτικότερες πληροφορίες www.pavlosfysakis.com

Άφησε σχόλιο