Παγκόσμια πρωτιά ανευθυνότητας για τους Έλληνες εφοπλιστές

0

Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και σε αντίθεση με το προφίλ που επιμελώς επιμελούνται, οι έλληνες πλοιοκτήτες -ανάμεσά τους χιώτες και αιγνουσιώτες- κερδοσκοπούν επιλέγοντας επικίνδυνες και βρώμικες πρακτικές διάλυσης πλοίων στις παραλίες της Νότιας Ασίας εις βάρος του περιβάλλοντος και των ανθρώπινων δικαιωμάτων

Η λίστα με τα πλοία που διαλύθηκαν σε όλο τον κόσμο το 2016, όπως δημοσιεύτηκε χθες από τη ΜΚΟ Shipbreaking Platform δείχνει αύξηση των επικίνδυνων και ρυπογόνων πρακτικών διάλυσης των παροπλισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα 668 πλοία πωλήθηκαν πέρυσι σε διαλυτήρια στις ακτές της Νότιας Ασίας – αριθμός που μεταφράζεται στο 87% των πλοίων που διαλύθηκαν παγκοσμίως.

Η Ελλάδα είναι υπεύθυνη για τον μεγαλύτερο απόλυτο αριθμό πλοίων που πωλήθηκαν σε διαλυτήρια της Νότιας Ασίας το 2016, συνολικά 104 πλοία. Από το 2009, τότε που η ΜΚΟ Shipbreaking Platform ξεκίνησε να συγκεντρώνει στοιχεία οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ανάμεσά τους φιγουράρουν αρκετές που ανήκουν σε χιώτικες και αιγνουσιώτικες εφοπλιστικές οικογένειες, βρίσκονται επανειλημμένως στην κορυφή του καταλόγου με τους πλοιοκτήτες που επιλέγουν βρώμικες και επικίνδυνες πρακτικές. Έχοντας την στήριξη της Ελληνικής κυβέρνησης, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη ζημιά που προκαλούν με τις επιλογές τους στους εργάτες και το περιβάλλον. Μάλιστα, 5 εργάτες έχασαν τη ζωή τους τον Ιανουάριο από έκρηξη στο GAZ FOUNTAIN, πλοίο της εταιρίας Naftomar με έδρα την Αθήνα, το οποίο είχε μεταφερθεί για διάλυση στις ακτές του Πακιστάν τον Δεκέμβριο του 2016.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Γερμανία, παρόλο που είναι περήφανη για την «πράσινη ανάπτυξη» και οικονομία της, είναι υπεύθυνη για τις χειρότερες πρακτικές διάλυσης πλοίων σε παγκόσμια κλίμακα αν συγκρίνει κανείς το μέγεθος του εμπορικού στόλου της σε σχέση με τον αριθμό των πλοίων που διαλύονται με ανεύθυνες πρακτικές, με το ποσοστό των γερμανικών παροπλισμένων πλοίων που πωλήθηκαν για διάλυση το 2016 στις ακτές της Νοτίου Ασίας φθάνει στο 98%!

Η αύξηση των πλοίων προς διάλυση στις παραλίες θέτει τους εργάτες, το περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες σε διαρκή κίνδυνο. Το 2016 συνέβη η χειρότερη καταστροφή στην ιστορία της βιομηχανίας. Την 1η Νοεμβρίου τουλάχιστον 28 εργαζόμενοι σκοτώθηκαν ακαριαία ενώ περισσότεροι από 50 τραυματίστηκαν από έκρηξη και δυνατή φωτιά σε δεξαμενόπλοιο στην παραλία Gadani στο Πακιστάν. Σύμφωνα με την ΜΚΟ Shipbreaking Platform ο αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών εργαζομένων στις εγκαταστάσεις διάλυσης στο Μπαγκλαντές έφτασε τους 22 ενώ άλλοι 29 τραυματίστηκαν βαριά. Για τα ατυχήματα στην Ινδία δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία. Η ΜΚΟ ενημερώθηκε για τουλάχιστον δύο θανάτους στην παραλία του Alang αλλά ο πραγματικός αριθμός των νεκρών και τραυματιών παραμένει άγνωστος.

Άφησε σχόλιο