Στη Βίγλα της Αγίας Ελένης «γιά μιάν Ελένη»

0

Μια ιδιαίτερη unplugged παράσταση που ενσωματώνει το χιώτικο μοιρολόι στις τραγωδίες του Ευριπίδη διοργανώνει η BoomArt στο Ανοιχτό θέατρο, στη βίγλα της Αγίας Ελένης την Κυριακή 28 Αυγούστου στις 7 το απόγευμα

Δυο λόγια για την παράσταση

Η παράσταση “Για μιαν Ελένη” είναι το πρώτο καλλιτεχνικό εγχείρημα της BoomArt, χώρος ελεύθερης έκφρασης και δημιουργίας. Η σύνθεση του έργου προέκυψε από την ενσωμάτωση του χιώτικου μοιρολογιού σε πέντε τραγωδίες του Ευριπίδη (Ιφιγένεια εν Αυλίδι, Τρωάδες, Εκάβη, Ανδρομάχη, Ελένη) με κοινό θέμα τον Τρωικό Πόλεμο.

Ο Ευριπίδης μέσω των Τρωάδων, που αποτελούν τον πυρήνα της σύνθεσης του έργου, στηλιτεύει τον πόλεμο, καταδεικνύοντας ότι πλήττει τόσο τους νικητές, όσο και τους ηττημένους. Ο χάρτης της πορείας των βιαιοπραγιών του πολέμου για τον Ευριπίδη είναι το γυναικείο σώμα. Η γυναίκα: παρθένα, μάνα σύζυγος και τρόπαιο, εξαιτίας της ετεροκεντρικής της φύσης, αποτελεί το σύνδεσμο με τους κοινωνικούς θεσμούς και είναι η ίδια που πλήττεται και θρηνεί όταν αυτοί καταρρέουν. Δεν είναι τυχαίο ότι κέντρο της αποτύπωσης του θανάτου και της βαριάς μοίρας, είναι η γυναίκα, γι’ αυτό και το μοιρολόι είναι, κατά κύριο λόγο, βασίλειο των γυναικών. Η θρηνωδός γίνεται όχι μάχη, αλλά ο τόπος που έγινε η μάχη. Οι άνδρες καταλαμβάνουν χώρους, οι γυναίκες γίνονται οι χώροι που ενσωματώνουν βίαια τη συμφορά. Το γυναικείο σώμα, σαν την ανοιχτή γη, είναι το υπέρτατο δοχείο αποθήκευσης μνήμης. Οι λυτρωτικοί τόνοι που αγγίζει το μοιρολόι, εκφράζοντας τον πόνο για την απώλεια και το φόβο για το μέλλον, συνάδουν απόλυτα με το στόχο της τραγωδίας: την κάθαρση.

Συντελεστές

Ερμηνεία: Μίτσυ Ακογιούνογλου, Φεβρωνία Μάγιου, Λένια Ξενάκη
Δραματουργική επεξεργασία: Φεβρωνία Μάγιου, Λένια Ξενάκη (χρησιμοποιήθηκαν μεταφράσεις Τοπούζη, Ρούσσου)
Σκηνοθεσία: Φεβρωνία Μάγιου, Λένια Ξενάκη
Μουσική έρευνα – σύνθεση – επιμέλεια: Μίτσυ Ακογιούνογλου
Χορογραφία – Κινησιολογία: Ασπασία Πετρά
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία – Κατασκευή Σκηνικού: Έβης Χρήστου

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ομηρείου Πνευματικού Κέντρου και του Ιδρύματος Κακογιάννη.

Άφησε σχόλιο