Παγκόσμια πρωτιά ανευθυνότητας για τους Έλληνες εφοπλιστές

0

Σύμφωνα με τη ΜΚΟ Shipbreaking Platform, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν το 2015 τα περισσότερα παροπλισμένα πλοία σε βρώμικα και επικίνδυνα διαλυτήρια στη Νότια Ασία

Αγνοώντας τους ηγέτες της βιομηχανίας, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τις οργανώσεις υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι πλοιοκτήτες συνέχισαν να κερδοσκοπούν το 2015 από τις επικίνδυνες και βρώμικες πρακτικές διάλυσης των πλοίων στις παραλίες της Νότιας Ασίας, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα από τη ΜΚΟ Shipbreaking Platform. 768 μεγάλα ποντοπόρα πλοία πωλήθηκαν πέρυσι σε διαλυτήρια. 469 εξ αυτών διαλύθηκαν σε παραλίες της Ινδίας, του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, σε εγκαταστάσεις που δεν διασφαλίζουν θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, αψηφούν το διεθνές νομικό πλαίσιο που διέπει το εμπόριο αποβλήτων και δε σέβονται τα διεθνή πρότυπα προστασίας του περιβάλλοντος.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν εκείνοι που πούλησαν το μεγαλύτερο αριθμό πλοίων σε διαλυτήρια της Νότιας Ασίας το 2015, συνολικά 87 πλοία. Από τότε που η ΜΚΟ Shipbreaking Platform ξεκίνησε να συγκεντρώνει δεδομένα για τις πρακτικές που ακολουθούνται για τη διάλυση πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται επανειλημμένως στην κορυφή του καταλόγου με τους πλοιοκτήτες που επιλέγουν βρώμικες και επικίνδυνες πρακτικές. Έχοντας την στήριξη της Ελληνικής κυβέρνησης, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη ζημιά που προκαλούν οι επιλογές τους στους εργάτες και το περιβάλλον της Νότιας Ασίας.

Οι πλοιοκτήτες πωλούν τα πλοία τους σε εγκαταστάσεις της Νότιας Ασίας μέσω των cash-buyers, που είναι εταιρείες με ειδίκευση στο εμπόριο παροπλισμένου τονάζ. Οι cash-buyers προσφέρουν στους πλοιοκτήτες όχι μόνο την υψηλότερη τιμή, αλλά και την απαλλαγή από την ευθύνη της ορθής διαχείρισης των παροπλισμένων πλοίων τους. Τα πλοία περιέχουν μεγάλες ποσότητες τοξικών υλικών, όπως πετρελαϊκά κατάλοιπα, αμίαντο και υφαλοχρώματα πλούσια σε βαρέα μέταλλα και η πώλησή τους θα απέφερε μικρότερο οικονομικό κέρδος εάν γινόταν σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων που ακολουθούν πρότυπα για την προστασία του περιβάλλοντος, την ασφάλεια και την υγεία.

Το μοναδικό σημάδι ελπίδας, είναι μια ομάδα κορυφαίων πλοιοκτητών που έχουν δεσμευθεί να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν για την καθαρή και ασφαλή διαχείριση των παροπλισμένων πλοίων τους και να αποδείξουν ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να δημοσιεύσει, μέχρι το τέλος του 2016, κατάλογο των εγκεκριμένων εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων που υπάρχουν ανά τον κόσμο.

Άφησε σχόλιο