Ένα αεροδρόμιο που μικραίνει κάθε Τρίτη πρωί

0

γράφει ο Τέλης Τύμπας

Δεν έχει στεγνώσει το μελάνι στα ΜΜΕ της Χίου για το πόσο έχει ανέβει φέτος η αεροπορική κίνηση του νησιού. Θα περίμενε κανείς αύξηση δρομολογίων ή έστω διατήρηση των υπαρχόντων. Κι όμως, η Aegean προχωρά σε κατάργηση του πρωινού δρομολογίου της Τρίτης για πέντε σχεδόν μήνες (31 Οκτωβρίου 2017 με 22 Μαρτίου 2018). Δεν μπορεί να αποδώσουμε την περικοπή της πρωινής πτήσης της Τρίτης στο μικρό μέγεθος του αεροδρομίου της Χίου. Εκτός αν πιστέψουμε στο ψέμμα ότι το αεροδρόμιο Χίου μικραίνει την Τρίτη το πρωί για να μεγαλώσει πάλι το επόμενο πρωί. Εκτός δηλαδή αν πετάει τελικά κι ο γάιδαρος. Για να μην παρεξηγηθώ, η θέση μου για το αεροδρόμιο είναι η ίδια εξαρχής, εδώ και αρκετά χρόνια: να αναβαθμιστεί όσο γίνεται με σχέδιο που θα υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και όχι την κερδοσκοπία κάποιων, με δημόσια δαπάνη που θα συνδυάζεται με την παραμονή του στην ιδιοκτησία του δημοσίου. Δεν έχει όμως καμία σχέση η όποια σημερινή κατάσταση του αεροδρομίου με την κατάργηση της πρωινής πτήσης της Τρίτης. Αυτή γίνεται γιατί έτσι αυξάνεται η κερδοφορία της εταιρείας. Της Aegean σίγουρα, της ευρύτερης ίσως συνεργασίας εταιρειών στην οποία συμμετέχει μαζί με την Lufthnansa (της Star Alliance), του όποιου ενδεχομένως ευρύτερου κεφαλαίου με το οποίο συνδέεται.

Δικαιωνόμαστε -αλλά τι να το κάνουμε- όσοι γράφουμε και ξαναγράφουμε επί χρόνια ότι η ιδιωτικοποίηση δεν φέρνει αυτόματα ανταγωνισμό. Ότι η επιχειρηματικότητα όποιου θέλει να στήσει μια μικρή καινοτόμα επιχείρηση σε μια ακριτική και νησιωτική περιοχή μπορεί να είναι και το ακριβώς αντίθετο ως έννοια και βίωμα από την επιχειρηματικότητα ενός μεγάλου επιχειρηματικού ομίλου που καταφέρνει να ελέγξει τις συγκοινωνίες του νησιού στη βάση ακριβώς της παρατεταμένης ιδεολογικής σύγχυσης των δύο. Σύγχυση που μπορεί να βολεύει τον μεγάλο στο κέντρο αλλά μπορεί να καταστρέψει τον μικρό στην περιφέρεια. Σύγχυση για την οποία έχουν σοβαρή ευθύνη και όσοι δημοσιολογούν για το θέμα τοπικά, πολιτικοί και δημοσιογράφοι. Σύγχυση που καλό θα είναι να σταματήσει για να μπορέσει να ξεκινήσει η απαραίτητη διεκδίκηση, αν δεν θέλουμε την κατάργηση της πρωινής πτήσης της Τρίτης να ακολουθήσουν με μαθηματική ακρίβεια κι άλλες.

Ιστορικός της τεχνολογίας, πανεπιστημιακός

Άφησε σχόλιο