«Αν ήσουν εσύ στη θέση του Αζίζ…»

0

Ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Προσφύγων που τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Ιουνίου, μαθητές και τις μαθήτριες από όλη τη χώρα καλούνται να τιμήσουν με τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα τα παιδιά πρόσφυγες, όπως ο Αζίζ.

Σύριοι Πρόσφυγες

Ο Αζίζ είναι ένα από τα εκατομμύρια παιδιά πρόσφυγες στον κόσμο. Παιδιά χωρίς πατρίδα, χωρίς ιθαγένεια, χωρίς οικογένεια ή που βρίσκονται εκτοπισμένα μέσα στην ίδια τους τη χώρα. Πολλά από αυτά περνούν όλη την παιδική τους ηλικία μακριά από το σπίτι τους, εκτεθειμένα σε παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και σε διάφορες μορφές κακοποίησης ή εκμετάλλευσης. Μπορούμε να μπούμε στη θέση αυτών των παιδιών; Μπορούμε να φανταστούμε πώς θα ήταν η ζωή μας μακριά από την πατρίδα;

Δικαίωμα Συμμετοχής

Στο Διαγωνισμό, που διοργανώνει το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων, έχουν δικαίωμα συμμετοχής μαθητές νηπιαγωγείου με ζωγραφική ή αφίσα, Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού με γραπτό κείμενο, βίντεο, ζωγραφική, αφίσα και Γ’ Τάξης Γυμνασίου και Α’ Τάξης Λυκείου με γραπτό κείμενο, ιστολόγιο (blog) και βίντεο. Επίσης, στο Διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες που διαμένουν σε κέντρα φιλοξενίας. Οι συμμετοχές αποστέλλονται στα γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Ταγιαπιέρα 12, Αθήνα) μέχρι και τις 5 Ιουνίου.

Συμμετοχές και βραβεία

Τις συμμετοχές των μαθητών θα αξιολογήσει ειδική Επιτροπή. Στους βραβευθέντες θα αποσταλούν αναμνηστικά δώρα από την Υ.Α., ενώ τα έργα τους θα προβληθούν στην ιστοσελίδα της Υ.Α. www.unhcr.gr και στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού www.0-18.gr. Θα επιδιωχθεί επίσης να αξιοποιηθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Υ.Α. Τα βραβευμένα έργα των προηγούμενων ετών καθώς και περαιτέρω πληροφορίες διατίθενται στην ιστοσελίδα της Ύπατης Αρμοστείας: http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/mathitikoi-diagonismoi.html.

Άφησε σχόλιο