Ανοιχτή επιστολή για το θέμα των σχολείων Συκιάδας – Λαγκάδας

2

της Φρόσως Χατόγλου

Δεν πρόκειται για κλείσιμο σχολείων. Πρόκειται για ερήμωση χωριών. Πρόκειται για την καταστροφική διαδικασία που έκανε τις μεγαλουπόλεις μας αφόρητες, τον πολιτισμό μας φτωχότερο, την οικονομία μας υπόδουλη. Μοιάζει σαν μια πυρκαγιά, δεν το βλέπετε; Ξεκινά από τα βορειόχωρα και κατεβαίνει σιγά – σιγά, μετατρέποντας τις μικρές κοινότητες σε φαντάσματα. Και μετά θρηνούμε και παλεύουμε να τις διατηρήσουμε με ενέσεις φορμόλης.

Πόσο κουράγιο θέλει να μένεις στο χωριό; Πόσο θάρρος απαιτείται να αναθρέφεις τα παιδιά σου μακριά από τις «ευκολίες» της Χώρας; Τι κόστος πληρώνει ένα νεαρό ζευγάρι για να στηρίξει την απόφασή του να μην «κατέβει», να μην εγκαταλείψει, το ξέρετε;

Κι εγώ, όσο ήμουν Χίο δεν έβλεπα το μέγεθος του προβλήματος, ήμουν συγκαταβατική. Τώρα, περνώντας τις διακοπές μου στην τερατούπολη, είδα τη σκοτεινή πλευρά του θέματος.

Παρα- ΚΑΛΩ κάθε αρμόδιο του Γραφείου Α’θμιας και του Δήμου, να το σκεφτούν καλύτερα.

Δεν πρόκειται να κάνετε εξοικονόμηση οικονομικών κλείνοντας το Νηπιαγωγείο της Συκιάδας. Τα έξοδά του –εφόσον η οργανική θέση παραμένει- είναι ελάχιστα. Τα ταξί και η συνοδός που θα πληρώνετε για να μεταφέρει τα 10 νήπιά του, μπορεί να είναι το κόστος συντήρησης της μικρής υπόγειας τάξης του. Σας το λέω υπεύθυνα, ως προϊσταμένη του επί 7 χρόνια. Μειώστε στο ελάχιστο την οικονομική του στήριξη, αλλά ΜΗΝ ΤΟ ΚΛΕΙΣΕΤΕ!

Αφήστε το Υπουργείο να αναλάβει την ευθύνη του «φόνου».

Με εκτίμηση,

Φρόσω Χατόγλου

Αθήνα, 31-7-2013

Παιδαγωγικές και φιλολογικές σπουδές, συγγραφή παιδικών βιβλίων, εκπομπές στην τηλεόραση, κουκλοθέατρο, εκπαίδευση.

Συζήτηση2 Σχόλια

  1. Αν εχουν αποφασισει καποιοι να καταδικασουν τα χωρια σε θανατο ας το πουνε ανοιχτα. Γιατι ειναι σιγουρο πως το κλεισιμο του σχολειου αυτο το αποτελεσμα θα εχει.

  2. Σταματουλάκη Αλεξάνδρα

    Καλή μου Φρόσω, πόσο σωστά πάντα μιλάς. Αν λάβομε υπόψη ότι τώρα καταργούν τις διάφορες ειδικότητες στην εκπαίδευση θεωρώντας τις περιττές, τότε ποιος ο λόγος οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων; Τελικά η κατάληξη θα είναι η ερήμωση των χωριών και η ταλαιπωρία γονέων και μαθητών για ένα αμφισβητούμενο οικονομικό όφελος. Και να σκεφτεί κανείς τι αγώνας είχε γίνει τότε ,πριν χρόνια, στο ξεκίνημα της εκπαιδευτικής μας πορείας για τη δημιουργία των οργανωμένων σχολικών κέντρων!

Άφησε σχόλιο