Κυνήγι Θησαυρού για μαθητές στο Κάστρο

0

Παιχνίδι από το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Κάστρο Χίου

Το “Κυνήγι θησαυρού στο Κάστρο της Χίου” είναι μια προσπάθεια γνωριμίας των μαθητών με τα μνημεία και την ιστορία του Κάστρου της Χίου  και μια προσπάθεια ανάδειξης του Κάστρου της Χίου, το οποίο αποτελούσε παλαιότερα το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό κέντρο της πόλης. Επιπροσθέτως, αποτελεί μια προσπάθεια διάχυσης της δράσης αυτής και στην ευρύτερη κοινότητα με την ελπίδα να συνεχιστούν τέτοιου τύπου δράσεις και πρακτικές γνωριμίας με τους ιστορικούς τόπους μέσα από διαδραστικές, βιωματικές μεθόδους όπου εμπλέκονται εθελοντικά πολλοί φορείς.

Η ιδέα

Το κυνήγι θησαυρού είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, στη διάρκεια του οποίου οι ομάδες εργασίας των μαθητών θα πληροφορηθούν για την ιστορία του κάστρου μέσα από την ιστορία των μνημείων του, θα παίξουν παιχνίδια online, θα περιηγηθούν σε διαδραστικό χάρτη. Το κυνήγι θησαυρού προϋποθέτει μια προετοιμασία από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, έτσι ώστε όταν έρθει η πολυπόθητη μέρα του “κυνηγιού” να έχουν επιτευχθεί οι βασικοί εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος.

Το “κυνήγι του θησαυρού” θα βασιστεί σε μυθοπλαστικές ιστορίες ανθρώπων που πέρασαν από το Κάστρο της Χίου. Οι ιστορίες αυτές θα βρίσκονται μέσα σε χρονοκάψουλες σε μια κεντρική χρονομηχανή που θα υπάρχει στην κεντρική πλατεία και θα λειτουργήσουν ως γρίφοι για την εντόπιση των μνημείων. Σε κάθε μνημείο θα πρέπει οι ομάδες να υλοποιήσουν μια δράση, να λύσουν ένα γρίφο κτλ. για να μπορέσουν να συνεχίσουν. Η πιο γρήγορη ομάδα, που έχει περάσει από όλους τους σταθμούς-μνημεία θα κερδίσει το «κλειδί του Κάστρου».

Ποιοί μπορούν να συμμετάσχουν

Μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους οι ΣΤ και Ε τάξεις της Π.Ε Χίου μέσω μια ηλεκτρονικής αίτησης που θα αποσταλεί στα Δημοτικά σχολεία (ο αριθμός θα είναι ορισμένος και η αίτηση θα απενεργοποιηθεί μόλις συμπληρωθεί ο αριθμός των μαθητών). Το παιχνίδι θα υλοποιηθεί μια μέρα για τις ΣΤ τάξεις και μια ημέρα για τις Ε τάξεις.

Άφησε σχόλιο