Ξεψαχνίζοντας το πρόγραμμα του θερινού

0

του Κώστα Σιδεράτου

Μπορεί φέτος την αυλαία να την άνοιξε η Κινηματογραφική Λέσχη και να την συνέχισε η Σινεμάθεια αλλά, πώς να το κάνουμε, η σταθερή, γλυκιά μας σινεφίλ συνήθεια καλύπτεται μόνο από το καθημερινό πρόγραμμα του δημοτικού κινηματογράφου Σινέ Κήπος, το οποίο για δύο και πλέον μήνες θα μας ξεδιψάσει και ομορφύνει τις νυχτερινές μας εξόδους με τις εικόνες και τις ιστορίες που θα φιλοξενήσει. Για το λόγο αυτό πήραμε χαρτί και μολύβι, ξεψαχνίσαμε όλες τις ταινίες και σας παρουσιάζουμε αυτές που μας γεμίζουν περισσότερες προσδοκίες.

Απ’ όλα τα είδη, λοιπόν, έχει ο καλοκαιρινός μπαχτσές: κωμωδίες, κομεντί, δράματα, αστυνομικές, θρίλερ, σινεφίλ, περιπέτειες, animation (εδώ η μόνη μας ένσταση: μόνο ένα;). Φυσικά προσπερνάμε τις πλέον εμπορικές ταινίες οι οποίες εκ προοιμίου δεν χρειάζονται συστάσεις, για να σας παρουσιάσουμε μερικά δυνατά χαρτιά και αουτσάιντερ της χειμερινής περιόδου που σημείωσαν επιτυχία, καλλιτεχνική κι εμπορική και βέβαια για τα κρυφά διαμάντια που αναμένονται στους θερινούς. Τα δυνατά χαρτιά: αρχικά το «Μolly’s Game» (6-8/7) του Άαρον Σόρκιν με την απαστράπτουσα Τζέσικα Τσάστεϊν στο ρόλο της κυρίας που οργάνωνε περιβόητα παιχνίδια πόκερ μεταξύ πλουσίων και διασήμων και βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Μετά στη σειρά δυο ταινίες που πρωταγωνίστησαν στα Όσκαρ κι είχαν επιτυχία στις αίθουσες, το «Darkest Hour» (30-31/7) του Τζό Ράιτ και το «Τρεις Πινακίδες εξω από το Έμπινγκ, στο Μισούρι» (1-2/8) του Μάρτιν Μακ Ντόνα, το πρώτο για τη ζωή του Ουίνστον Τσόρτσιλ με τον Γκάρυ Όλντμαν στον ομώνυμο ρόλο που του χάρισε και το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού και το δεύτερο μια ανορθόδοξη δραματική κομεντί που χάρισε Όσκαρ Α΄ Γυναικείου στη Φράνσις Μακ Ντόρματ και Β΄ Ανδρικού στον Σαμ Ρόκγουελ. Και τα αουτσάιντερ: κατ’ αρχάς «Ο Θάνατος του Στάλιν» (4-5/7) του Αρμάντο Ιανούτσι (The Veep),μια βιτριολική, στα όρια του γκροτέσκ, πολιτική σάτιρα με απολαυστικό καστ. Μετά το μοναδικό animation του προγράμματος, «Ο Άνθρωπος των Σπηλαίων» (16-17/7) του Νικ Παρκ, ο οποίος συντονίζεται απόλυτα με το μουντιαλικό πνεύμα της περιόδου καθώς οι άνθρωποι της Λίθινης εποχής για να σωθούν από τον επεκτατισμό των ανθρώπων του Χαλκού, πρέπει να νικήσουν στο νυν υπέρ πάντων ποδοσφαιρικό αγώνα την… Χαλκορεάλ. Μια σινεφίλ και ποδοσφαιρόφιλη απόλαυση για όλη την οικογένεια κι όχι μόνο. Τέλος το «Lady Bird» (24-26/8) της Γκρέτα Γκέργουικ, μια όμορφη κομεντί ενηλικίωσης με 5 οσκαρικές υποψηφιότητες πρώτης γραμμής.

Και ας πάμε στις ταινίες πρώτης προβολής. Ψάξαμε και διαβάσαμε πολύ στο διαδίκτυο κι ελπίζουμε να βγάλαμε ασφαλή συμπεράσματα. Ξεκινάμε με το αστυνομικό-heist movie κι ελαφρώς χιουμοριστικό «American Animals» (23-24/7) του Μπάρτ Λέιτον (που μας είχε αφήσει άναυδους με το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ The Imposter), όπου τέσσερις γόνοι ευκατάστατων οικογενειών αποφασίζουν να κλέψουν ένα από τα ακριβότερα βιβλία του κόσμου, την Καταγωγή των Ειδών του Κάρολου Δαρβίνου. Και σειρά έχει το γέλιο που μας το χαρίζει απλόχερα η νέα ταινία των Ολιβιέ Νακάς – Ερίκ Τολεντανό (που μας είχαν χαρίσει την ταινία – φαινόμενο Οι Άθικτοι) Έτσι είναι η Ζωή! (6-7/8) με έναν εξαιρετικό Ζαν-Πιέρ Μπακρί στο ρόλο του οργανωτή δεξιώσεων οπού έχει να στήσει έναν μεγαλοπρεπή γάμο αλλά… κάτι δεν πάει καλά, δηλαδή τίποτα. Μια μίνι έκπληξη στο είδος της νεανικής – εφηβικής κομεντί που δεν μας συνηθίζει σε αξιοπρεπή αποτελέσματα έχει σειρά. Κι όμως το Love Simon (8-9/8) του Γκρεγκ Μπερλάντι, μια μέινστριμ (βλέπε multiplex) ταινία τα καταφέρνει καθώς μιλάει αυθεντικά και αξιοπρεπέστατα για το πολύ ευαίσθητο θέμα του σεξουαλικού προσανατολισμού, πιάνοντας απόλυτα τον παλμό της νεολαίας στην Αμερική όπου είχε μεγάλη επιτυχία. Κάνουμε ένα μεγάλο χρονικό άλμα για να φτάσουμε στην τελική ευθεία με σερί καλών ταινιών: κατ αρχάς το The Bookshop (22-23/8) της Ιζαμπέλ Κοϊξέτ, μια δραματική κομεντί, που διασκευάζει το best seller της Πηνελόπης Φιτζέραλντ, στην παράδοση της στιβαρής αγγλικής ταινίας εποχής και είχε μεγάλη επιτυχία στην… Ισπανία (σάρωσε μάλιστα τα βραβεία Goya 2018). Και στις 27-28/8 η πιο σινεφίλ ταινία του προγράμματος: το δραματικό με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού «Ονειρεύομαι σε Άλλη Γλώσσα» του Ερνέστο Κοντρέρας, το οποίο πήρε και πολλά βραβεία Κοινού σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο, πραγματεύεται την εξαφάνιση των διαλέκτων και την συνεχή ομογενοποίηση του κόσμου. Και καταλήγουμε στο Ισπανικό (από μόνο του εγγύηση ποιότητας) θρίλερ «El Aviso» (Το Μυστικό της Πεταλούδας-29-30/8) του Ντανιέλ Καλπαρσόρο, με ένα μυστήριο που βασίζεται σε μαθηματικές θεωρίες (λάτρεις των θετικών επιστημών σπεύσατε).

Γενικά θεωρούμε ότι φέτος το πρόγραμμα είναι πιο ποιοτικό από πέρυσι, αλλά πάλι τα τελικά συμπεράσματα επί της οθόνης του θερινού. Θα είμαστε εκεί. Να είστε εκεί.

Μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης Χίου

Άφησε σχόλιο