Νέες εργολαβίες εξπρές αντί για απόδοση ευθυνών

1

Ο Οικολογικός Άνεμος για το Αλιευτικό καταφύγιο στη Βολισσό

Ένα έργο που έχει ολοκληρωθεί, αλλά στον πρώτο νοτιά αναγκάζει τους πολίτες να ξενυχτήσουν αναζητώντας άλλο «καταφύγιο» για τα σκάφη τους και με τα καταστήματα να πλημμυρίζουν, χαρακτηρίζεται προβληματικό και σε οποιαδήποτε ευνομούμενη χώρα θα ξεκινούσε διαδικασία απόδοσης ευθυνών σε μελετητές, εργολάβους και άλλους εμπλεκόμενους.

Εκ μέρους του Οικολογικού Ανέμου, ο Βασίλης Μπάλλας δηλώνει “Στην Ελλάδα των μνημονιακών υποχρεώσεων, με τις εποχές των παχιών αγελάδων να έχουν περάσει, εξακολουθεί να βασιλεύει το εργολαβικό δίκαιο. Η δημοτική αρχή πρέπει να αναζητήσει και να αποδώσει ευθύνες όπως οφείλει για τις αστοχίες που παρουσιάστηκαν στο έργο. Το αίτημα των κατοίκων της μειονεκτικής περιοχής της Βολισσού για ολοκλήρωση του έργου είναι δίκαιο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το λιμενικό καταφύγιο να προστεθεί στον κατάλογο των ημιτελών ή μη λειτουργικών έργων της Χίου. Μας προκαλεί όμως εντύπωση η ταχύτητα (2 εβδομάδες) με την οποία μελετήθηκε (;) και κοστολογήθηκε η συμπληρωματική εργολαβία ύψους 500.000 ευρώ από τον ΕΟΤ. Θεωρούμε ότι η δέσμευση των νέων πόρων πρέπει να αξιολογηθεί υπό το πρίσμα της συνεχιζόμενης ύφεσης της οικονομίας σε συνάρτηση με άλλες προτεραιότητες κοινωνικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα. Υπενθυμίζουμε τη θέση μας πώς κάθε δημόσιο έργο πρέπει να ελέγχεται αυστηρά και να προκρίνεται με βάση την σκοπιμότητα, λειτουργικότητα και απόδοση του, σε συνέργεια με άλλες υποδομές και ενταγμένο σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό με ορίζοντα, προσφέροντας στους πολίτες χωρίς να κατασπαταλά το δημόσιο. Ταυτόχρονα ζητάμε:

α. την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης που οδήγησε σε αστοχία και την απόδοση ευθυνών από τις αρμόδιες αρχές.
β. να μας πληροφορήσει η απερχόμενη αρχή του Δήμου Χίου τι ορίζει η σύμβαση που υπέγραψε με τους ανάδοχους του έργου για το αλιευτικό καταφύγιο στη Βολισσό ειδικά σε περίπτωση αστοχίας, αν υπάρχουν σχετικές ρήτρες και τι ποινές προβλέπουν.
γ. να μας πληροφορήσει ο ΕΟΤ πότε διαπίστωσε το πρόβλημα στο έργο που χρειάζεται “βελτίωση”, πότε ξεκίνησε τη διαδικασία της μελέτης της νέας εργολαβίας, πότε ολοκληρώθηκε και κοστολογήθηκε με δεδομένο ότι οι καταστροφές από το νοτιά συνέβησαν πολύ πρόσφατα. Υπήρχαν διαπιστώσεις για άλλες αστοχίες πριν από αυτό;
δ. το θέμα της αξιοποίησης του καταφυγίου να οριστεί από τη νέα σύνθεση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως προέκυψε από τις πρόσφατες εκλογές και όχι από την απελθούσα δημοτική αρχή που ανενδοίαστα προτίθεται να παραχωρήσει δημόσια περιουσία σε ιδιώτες με συμβολικό τίμημα.”

Συζήτηση1 σχόλιο

  1. Δεν θα υπερασαπιστώ ούτε τον Δήμο ούτε τον εργαλάβο, όμως η αλήθεια είναι ότι το έργο έγινε και τελίωσε βάσει των μελέτων και με πολύ μικρή καθυστέριση. Είναι από τις λίγες μεγάλες εργολαβίες που ολοκληρώθηκαν στην Χίο. Προσωπικά δεν πίστευα ότι θα τελίωνε αλλά η εταιρία αποδείχθηκε σοβαρή. Τα προβλήματα του λιμανιόυ ως προς την συμπεριφορά του στις καιρικές συνθήκες ήταν γνωστά, ομως ο μελετητής του συγκεκριμένου έργου, με ευθύνη του πρώην Δήμου Αμανής, δεν εστίασε εκέι αλλά στην κατασκευή μαρίνας. Ηταν λάθος εξ αρχής η στόχευση του έργου. Δεν μελετήθηκε η θωράκιση του, αλλα η αναβάθμιση των υποδομών του και ακόμα και αυτή λάθος γιατί αυτό που έγινε δεν προβέπει και δεν επιτρέπει την πρόσδεση καικών, βαρκών και σκαφών των μόνιμων κατοικών. Υπάρχει και πρόβλημα χώρου δηλαδή τους καλοκαιρινούς μήνες. Αν κάποιος έχει ευθύνη για την αστοχία τις επίλυσης των προβλημάτων είναι πρώην Δήμος Αμανής. Αυτό ζήτησε αυτό μελετήθηκε, αυτό προέβλεπε η σύμβαση και αυτό έγινε. Η νέα εργολαβία πρέπε γίνει, Δεν ξέρω αν χρειάζεται ιδιαίτερες μελέτες μιας και αναφέρεται μόνο στην επέκταση των μόλων με όγκους για να «πίασει τον καιρό». Και όπως λέμε στην βράση κολάει το σίδερο. Όσο για την αξιοποίηση φυσικά να γίνει από την νέα δημοτική αρχή αλλά ας είμαστε ρεαλιστές κανείς ιδιώτης δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί όπως δεν ενδιαφέρθηκαν για το τουριστικό περίπτερο του ΕΟΤ ενά πραγματικό φιλέτο με τα όποια προβήματά του.

Άφησε σχόλιο