Δεκάλογος του “καλού καταναλωτή”

0

Η Καλύτερη Ζωή, το πρόγραμμα του WWF Ελλάς, εξέδωσε έναν χρήσιμο οδηγό με «προτάσεις για μία καλύτερη διατροφή» σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Από το εναλλακτικό εγχειρίδιο σας παρουσιάζουμε το “Δεκάλογο του καλού καταναλωτή” που περιλαμβάνει καλές πρακτικές τόσο για τη διατροφή μας, όσο και για το περιβάλλον.

Μπακάλικο

Δεκάλογος του “καλού καταναλωτή”

1. Ακολουθούμε μια ισορροπημένη δίαιτα που περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων και χαρακτηρίζεται από ποικιλία.
2. Τρώμε μόνο όταν πεινάμε πραγματικά, τρώμε αργά, στο τραπέζι και απολαμβάνουμε κάθε μπουκιά του φαγητού μας, προσέχοντας το μέγεθος των μερίδων.
3. Καταναλώνουμε τουλάχιστον 3-5 γεύματα την ημέρα και δεν ξεχνούμε ποτέ τη λήψη πρωινού.
4. Επιλέγουμε τρόφιμα που είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα και πιο κοντά στην φυσική τους μορφή.
5. Μαγειρεύουμε στο σπίτι και περιορίζουμε την κατανάλωση έτοιμων φαγητών.
6. Καταναλώνουμε άφθονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, προτιμώντας τοπικά και εποχιακά προϊόντα, χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λίπους και περιορίζουμε την κατανάλωση επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος.
7. Κάνουμε έρευνα αγοράς και ετοιμάζουμε μία λίστα με τα ψώνια φροντίζοντας να μην αποκλίνουμε από αυτή.
8. Διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων και αναγνωρίζουμε τι τρώμε.
9. Στηρίζουμε τους ντόπιους παραγωγούς, εμπιστευόμαστε τα ελληνικά προϊόντα και αγοράζουμε οικονομικά και φιλικότερα προς το περιβάλλον τρόφιμα.
10. Φροντίζουμε να μην πετάμε τρόφιμα και να ανακυκλώνουμε τις συσκευασίες.

Άφησε σχόλιο